Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Indexers
Editorial Team
Submissions
Publication Ethics
About
About the Journal
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 3 No. 3 (2022): Studies in Education Sciences, Curitiba, v.3, n.3, jul./sep., 2022
Vol. 3 No. 3 (2022): Studies in Education Sciences, Curitiba, v.3, n.3, jul./sep., 2022
Published:
2022-07-01
Editorial
Editorial
Barbara Bonfim
1000
Full Text (PDF)
Articles
Emotional discomforts in the piano learning process: a narrative inquiry
Desconforto emocional no processo de aprendizagem do piano: uma investigação narrativa
Scheilla Regina Glaser
1001-1020
https://doi.org/10.54019/sesv3n3-001
Full Text (PDF)
Modelagem matemática da Covid-19 no estado do Rio de Janeiro
Modelización matemática del Covid-19 en el estado de Río de Janeiro
Fernanda da Costa Santos, Ben Haim Gur, Cristiane de Souza Siqueira Pereira, Orlando dos Santos Pereira
1021-1032
https://doi.org/10.54019/sesv3n3-002
Full Text (PDF)
Inclusión en Alemania: una visión comparada de los estados federales “Länder"
Inclusão na Alemanha: uma visão comparativa dos estados federais "Länder"
Magdalena Riusech Farrero
1033-1058
https://doi.org/10.54019/sesv3n3-003
Full Text (PDF)
La utilización de Iramuteq en investigaciones educativas: una perspectiva cualicuantitativa para el análisis de datos textuales
O uso do Iramuteq na pesquisa educacional: uma perspectiva qualitative - quantitativa para a análise de dados textuais
Efrain Ticona Aguilar, Mary Ângela Teixeira Brandalise, Giane Correia Silva
1059-1069
https://doi.org/10.54019/sesv3n3-004
Full text (PDF)
Banda desenhada e paisagem
Comics and landscape
Miguel Castro
1070-1086
https://doi.org/10.54019/sesv3n3-005
Full text (PDF)
As práxis decoloniais no ensino de filosofia: políticas afroperspectivistas dos povos Bantu no “Chão da Escola”
Decolonial praxis in philosophy teaching: afroperspectival politics of the Bantu peoples on the "School Floor”
Wudson Guilherme de Oliveira
1087-1106
https://doi.org/10.54019/sesv3n3-006
Full text (PDF)
Currículo integrado: a interdisciplinaridade como eixo norteador frente à formação Omnilateral do aluno
Integrated curriculum: interdisciplinarity as a guideline face of education student Omnilateral
Patrícia Gonçalves Fochesato
1107-1123
https://doi.org/10.54019/sesv3n3-007
Full text (PDF)
A escola em tempo integral e a garantia dos direitos da criança
Full time schooling and the guarantee of children's rights
Patrícia Gonçalves Fochesato
1124-1136
https://doi.org/10.54019/sesv3n3-008
Full text (PDF)
Aprendendo ativamente na veterinária
Active learning in veterinary medicine
Alberto Bracagioli Neto, Saionara Araujo Wagner
1137-1151
https://doi.org/10.54019/sesv3n3-009
Full Text (PDF)
Sala de leitura: um espaço de encontro entre saberes e fantasia
Reading room: a meeting space between knowledge and fantasy
Cleide Francisca Rabelo, Flávia Alves da Costa Barroso
1152-1159
https://doi.org/10.54019/sesv3n3-010
Full Text (PDF)
Retorno híbrido no curso de fisioterapia da UEL: relato de experiência
Hybrid return in the physiotherapy course at UEL: experience report
Ligia Maria Facci, Eliane Cristina Hilberath Moreira, Roger Burgo de Souza, Roberta Romaniolo de Mattos, Nidia Aparecida Hernandes, Christiane de Souza Guerino Macedo
1160-1171
https://doi.org/10.54019/sesv3n3-011
Full Text (PDF)
Letramento estatístico: familiarização de conceitos estatísticos dos alunos do ensino médio em uma escola de Mato Grosso do Sul
Statistical literacy: familiarizing high school students with statistical concepts in a school in Mato Grosso do Sul
Jeferson Samuel Lobato Vermieiro, João Vitor Teodoro
1172-1191
https://doi.org/10.54019/sesv3n3-012
Full text (PDF)
A disponibilidade de informações raciais para reduzir as desigualdades em saúde no Brasil
The availability of racial information to reduce health inequalities in Brazil
Maria Cristina Gomes da Conceicao, Elisana de Lisboa Barbosa , Juliana Magalhaes, Elaine Rodriguez de Jesus
1192-1204
https://doi.org/10.54019/sesv3n3-013
PDF
Make a Submission
Make a Submission
Current Issue
Indexações
ISSN: 2764-0868
DOI prefix of SES: 10.54019
____________________________
Indexers
Keywords