Metodologia Ativa Dentro Da Sala De Aula Em Relação Ao Ensino-Aprendizagem

Active Methodology Within The Classroom In Relation To Teaching And Learning

Authors

  • Luís Fernando Ferreira de Araújo
  • Euclides Alves Vital Junior

DOI:

https://doi.org/10.54019/sesv2n3-013

Keywords:

metodologia ativa, alunos, ensinar, conhecimento e formação., active methodology, students, teaching, knowledge and training.

Abstract

A metodologia ativa fornece elementos aos alunos para falar, ouvir, entender, ler e viver o mundo incentiva a integração escola-sociedade. Possibilita o ato de ensinar, aprender e apropriar-se do contexto sociocultural em que o aluno está inserido. O participante é o protagonista ativo do processo, na construção do seu conhecimento e da sua formação.

 

 The active methodology provides elements for students to speak, listen, understand, read and live the world encourages school-society integration. It enables the act of teaching, learning and appropriation of the socio-cultural context in which the student is inserted. The participant is the active protagonist of the process, in the construction of its knowledge and its formation.

Published

2022-01-03

How to Cite

Luís Fernando Ferreira de Araújo, & Euclides Alves Vital Junior. (2022). Metodologia Ativa Dentro Da Sala De Aula Em Relação Ao Ensino-Aprendizagem: Active Methodology Within The Classroom In Relation To Teaching And Learning. STUDIES IN EDUCATION SCIENCES, 2(3), 247–252. https://doi.org/10.54019/sesv2n3-013